10 social media-tips voor uw autobedrijf
Social media dragen bij aan uw lokale zichtbaarheid. Er zijn verschillende kanalen waarmee u op een makkelijke manier contact kunt onderhouden met klanten.
We houden van online zoeken én van reviews. Als we een autobedrijf nodig hebben, is Google onze beste vriend. We lezen graag hoe (on)tevreden anderen zijn over het bezoek aan een garage. 8 op de 10 consumenten laat dit meewegen in hun beslissing over een aankoop.
Staan er op uw Google Bedrijfsprofiel, website en social media veel reviews? Dan is de kans groot dat autobezitters bij u een afspraak maken.
Reviews dragen bij aan uw reputatie. U laat ermee zien hoe goed de service is en welke diensten u biedt.
Het nut van reviews in het kort:
Reviews dragen bij aan de online vindbaarheid van uw garagebedrijf. Reviews moeten dan ook te zien zijn op uw website, op social media en andere platforms die voor uw bedrijf van belang zijn.
Vindt u het moeilijk om klanten te vragen een review te geven? Bedenk dan dit: veel klanten vinden het juist leuk om hun mening te geven. Ook kopiëren mensen elkaar graag. Dus zien ze veel reviews dan schrijven ze er ook graag een.
Rijden er de hele dag tevreden klanten uw garage uit? Zorg dat ze dezelfde avond een link ontvangen om een review achter te laten. Een of twee dagen later kan ook nog. Reageert een klant op een leuke manier op een van uw social media berichten? Stuur een persoonlijk bericht met de vraag of hij een review wil geven. Ook negatieve reviews hebben nut. Hiermee kunt u laten zien dat u klachten serieus neemt en oplost. Ook het aantal reviews is belangrijk, hoe meer hoe beter is hierbij het advies. En zorg altijd voor actuele reviews.